"

ponedjeljak, 9. studenoga 2015.

Kolač sa ukusom knedli sa šljivama

kolac-sa-ukusom-knedli-od-sljiva



Danas mi dolazi komšinica i donosi na papiru recept i kaže mi kako su juče slistili ovaj kolač, eto ti voliš to sve da mućkaš, ajde pogledaj pa vidi da li si pravila. Čitam ja i liči mi na knedle sa šljivama, ali vidim da se redja kao kolač. Nisam pravila ali hoću, ne može to biti loše i prionem ja na posao. Za 20 minuta kolač je gotov samo morate da čekate da se dobro ohladi, jer onako hladan iz frižidera sad je pun pogodak.
kolac sa ukusom knedli od sljiva

Sastojci:
200 gr prezle
10 kašika ulja
6 kašika šećera
Beli deo:
1l mleka
13 kašika griza
8 kašika šećera
80 gr margarina
1 celo jaje
Deo sa šljivama:
1 kg šljiva
4 kašika šećera
3 kašika pekmeza od šljiva ( ja nisam imala stavila od kajsija, pa mi bilo malo sladje )
Priprema:
Prvo zagrejati malo ulje pa dodati prezlu i šećer i nekoliko minuta na srednjoj vatri uz mešanje propržiti sve zajedno.
Pazite da ne zagori, stalno mešajte. Gotove su kad počnu da mirišu.
Zatim praviti deo sa šljivama.
Očistiti i iseckati, posuti šećerom i staviti na vatru.
Kuvati nekoliko minuta kad provri i skloniti.
Dodati pekmez i mešati da se otopi i sjedini.
Zatim staviti mleko i šećer pa kad provri zakuvati griz i mešati dok se malo ne zgusne, neće baš jako.
Skloniti sa vatre i dodati margarin i mešati da se otopi.
Umutiti odmah zatim viljuškom jaje i polako sipati u griz i mešati.
Dobro sve promešati.

Pleh dimenzija 23 x 23 cm pouljiti, ali blago i staviti pola mere prezle.
Fino rasporediti svuda.
Staviti rpeko prezle pola mere griza i ostaviti da se uhvati korica.
Staviti zatim šljive.
Ako vam propadaju onda uzmite rukom i slažite, ja sam morala tako jer sam žuril ada bude što pre, da sam sipala sve bi propalo.
Preko šljiva ide ostatak griza i preko njega prezla.
Ostaviti da se ohladi pa staviti još dodatno u frižider.
Prijatno.

0 komentari